Maandag 24 april 2017 - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Henk en Linda Pol - WaarBenJij.nu Maandag 24 april 2017 - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Henk en Linda Pol - WaarBenJij.nu

Maandag 24 april 2017

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Linda

24 April 2017 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Vanmorgen vertrokken uit óns prachtige Hanna Lodge en op weg naar onze volgende logde. Wat zou dat worden? De weg vanaf onze huisjes tot aan.de poort van deze lodge is ongeveer 6.5km. Dit gebied is een zeer groot prive reservaat. Net voor wij vertrokken zagen wij onze eerste giraffes. Wel op verre afstand maar heel mooi om te zien. De volgende lodge is kubu safari lodge in Hoedspruit. Onze eerste stop was bij de echo caves. Deze caves zijn heel oud. De betekenis van.deze grotten was een schuilplaats voor de bevolking tegen vijandige tribes. De grot was ongeveer 1,2 km lang. De naam echo betekent als er binnen op een rots geslagen werd dit geluid door de hele grot te horen was.
De volgende stop was de Three Rondavels. Een zeer indrukwekkend mooi gebied met de Blyde River Canyons. Er zijn drie grote ronde topvormige rotsen (rondavels). De bovenkant van.deze bergen lijkt op afrikaanse ronde huisjes. Uiteindelijk arriveerden wij in Hoedspruit. Wij.dachten dat wij een militaire basis opreden omdat er bewaking, toegangshek, poort en bandenbarricades, er alles aan deed denken dat wij op een.basis arriveerden. Kortom niemand komt zo dit prive reservaat binnen. Deze weg was nog 15 km.lang eer dat wij bij onze lodge arriveerden. Onderweg vanuit de auto zagen wij onze eerste zebra's. Ohh wat hebben wij er zin om morgen op safari mogelijk de big five te zien. Wat een prachtige lodges hebben wij.
Emmaruth en Benjamin wilden een duik in het zwembad nemen maar gilden toen er opeens een groot hert (¿?) op het terras liep. We gaan straks hiér eten. We zijn dankbaar voor al het moois wat wij gezien hebben tot nu toe. Zal wel vroeg naar bed zijn omdat we morgen om half zes vertrekken...Baie avond

• 24 April 2017 - 23:24

Marnel:

Hoi Allemaal,
    Wat genieten jullie zo te zien. LEuk om zo mee te kunne genieten van jullie geweldige ervaringen.!
    Weltrusten in de boesboes

Liefs uit Waarde

• 24 April 2017 - 23:36

Peter En Hanneke :

Hoi hoi ....wat geweldig om zo mee te genieten van jullie avonturen .
    Goede verslaggevers

• 25 April 2017 - 09:06

Colinda:

Wat moet dat genieten zijn:)
    Geweldige ervaringen en mooi om zo met jullie mee te reizen!

Groetjes,de Gangmakertjes.

• 25 April 2017 - 14:35

Van Iwaarden:

Zo te lezen is het prachtig daar. Geniet er maar van. We zijn benieuwd naar jullie volgende belevenissen.

De van Iwaardentjes

• 25 April 2017 - 19:40

Louwrens:

Prachtige reis, geniet er van met z'n allen!

• 25 April 2017 - 21:36

Fam. Breijer:

En... "what's the score?" 5/5?! Wij zijn benieuwd enne "pictures please" als bewijsmateriaal ;-)

• 25 April 2017 - 22:27

Nicole:

Jullie hebben het zo te horen goed naar jullie zin, maar waar blijven de foto’s.
    Ik wil die struisvogel wel zien die voor Noah haar deur stond:)

• 27 April 2017 - 21:05

Jean:

Ha fam Pol , al heel veel gezien zo te lezen , en mooie foto s .
    Nou geniet er maar van .

groeten uit de Rosierlaan .