Vrijdag 28 april 2017 - Reisverslag uit Lobamba, Swaziland van Henk en Linda Pol - WaarBenJij.nu Vrijdag 28 april 2017 - Reisverslag uit Lobamba, Swaziland van Henk en Linda Pol - WaarBenJij.nu

Vrijdag 28 april 2017

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Linda

30 April 2017 | Swaziland, Lobamba

Vandaag voor het eerst uitgeslapen tot 8.00 uur . Dat is ook wel weer eens heerlijk. Daarna rustig ontbeten en gerelaxed tot 11.30. Daarna begon ons nieuwe avontuur, namelijk horse riding. Wat hebben wij een lol gehad. In het begin is paardrijden onwennig en moet je de swung krijgen. Zeker als je rivieren moet oversteken en je het gevoel krijgt dat je langzaam van het paard glijdt. In galop gaan is hetzelfde als flink sporten, wat wordt je heen en weer geschud. Wat een prachtige omgeving is Swaziland. Veel groene bergen en zoveel mooie dieren, die wij op onze paarden van dichtbij konden bewonderen. Daarna zijn wij teruggekeerd naar onze lodge. Eindelijk konden Benjamin en Emma-Ruth zwemmen voor het eten. Daarna heerlijk gegeten samen met nog een ander Nederlands gezin.
Dichtbij onze lodge staat de Amerikaanse ambassade. Een enorm groot gebouw en gigantische beveiligd. Met enorme huizen eromheen zoals zij in Amerika gewend zijn. De infrastructuur in Zuid-Afrika en Swaziland is op zich best goed. Veel verharde wegen en de huizen zijn van meestal van steen. Arm en rijk zit vlak bij elkaar. Je ziet natuurlijk wel in sommige delen van een dorpje flinke armoede. Gammele huisjes van platen, de bekende rondavels, onverharde wegen en een paar lakens die tegen muren geplakt zijn moeten deuren voorstellen. Kinderen die buiten op blote voeten lopen. De fooi of tip is hier dan ook erg belangrijk. Of je nu tankt, deelneemt aan excursie of ergens eet of drinkt denk en vergeet vooral niet de tip.

• 30 April 2017 - 09:58

Geertje De Vries:

Wat leuk.....Henk en Linda op een paard.
    Dat had ik wel eens willen meemaken.
    De kinderen kan ik me wel iets bij voorstellen,maar bij jullie moet ik steeds aan pa denken toen hij vroeger bij boer Noom in Scherpenisse ook op een paard wilde rijden.
    Maar zo te horen genieten jullie volop en de kinderen ook.
    Nou was weer leuk verslag en tot horens weer.
    Nog fijne dagen gewenst .
    Liefs ...je zus xxxxx

• 30 April 2017 - 16:40

Van Iwaardentjes:

Vandaag de tijd genomen om al jullie belevenissen te lezen. Prachtig allemaal. Zeker het natuurschoon en die vele wilde dieren spreken tot m'n verbeelding. Dat is toch van een andere orde dan ons jaarlijkse uitje herten spotten tijdens de bronst op de Veluwe. En ook nog met z'n allen te paard met ongetwijfeld Henk als "de prins op het witte paard", nou ja bruin dan.

We wachten jullie volgende verhalen af. Veel plezier.

De van Iwaardentjes

Tags: Paardrijden