Donderdag 4 en vrijdag 5mei - Reisverslag uit Winterton, Zuid-Afrika van Henk en Linda Pol - WaarBenJij.nu Donderdag 4 en vrijdag 5mei - Reisverslag uit Winterton, Zuid-Afrika van Henk en Linda Pol - WaarBenJij.nu

Donderdag 4 en vrijdag 5mei

Door: Linds

Blijf op de hoogte en volg Henk en Linda

07 Mei 2017 | Zuid-Afrika, Winterton

Vandaag zijn wij vertrokken naar Drakensbergte. Emma-Ruth is gelukkig weer opgeknapt. Wij moesten ong. 4uur rijden. Drakensberg is erg bergachtig, maar wel een schitterende omgeving. Hier zien wij wel de verkleuring van de bomen in prachtige herfstkleuren. Na een lange rit hebben wij een break gehad bij een leuk restaurant waar ook Afrikaanse snuisterijen verkocht werden.
Wij vervolgden onze reis en nadat wij van de verharde weg afsloegen moesten wij nog een aantal kilometers door de prairie.Onverharde weg en vol met kuilen en gaten. Uiteindelijk kwamen wij bij ons guesthouse aan. Het is een grote farm met verschillende huizen op hun land. Grote stoere boerenhuizen. Het is een druk bedrijf met veel trekkers en landbouw. Oma stond achter de bali van de receptie. We waren afwachtend in welk huis wij zouden.zitten. oma liet ons de zaal zien waar wij breakfast en eventueel avondeten konden krijgen. Het zag er allemaal heel gezellig en ruim uit.Ons huis is erg groot, heerlijk met 2badkamers met jacuzzi.dan heb je de woonkamer met openhaard en 2 grote slaapkamers.de kinderen waren erg enthousiast omdat zij heerlijk konden voetballen, 2volleybal netten, zwembad en een trampoline. . De volgende morgen.zouden wij gaan tokkelen of zip-linen. Om kwart voor tien melden wij ons bij de organisatie die ons de excursie zouden geven. Nou dat was een hele ervaring voor ons állemaal. Samen met nog een ander Nederlands gezin waar wij regelmatig dezelfde excursie meededen kregen wij eerst uitleg over hoe tokkelen werkt. Gelukkig wist ik toen nog niet de hoogtes anders was ik misschien niet meegegaan. Eerst werden wij hoog de bergen in gebracht. Daarna begon ons avontuur samen met 3 guides. Eenvoor het filmen en 2 die ons begeleiden en vastmaakten.het is wel een rare gewaarwording zo zwierend door de bomen en onder je een afgrond van honderden meters. Je voelt je toch Tarzan en Jane. Gelukkig is alles gefilmd zodat wij dit later thuis nog eens kunnen bekijken. Na het tokkelen moesten we weer ,550m omhoog klimmen. Goed voor de conditie zullen wij maar zeggen.
Daarna nog heerlijk op de farm gevoetbald met verschillende Nederlandse gezinnen.