Dinsdag 25 april 2017 - Reisverslag uit Thulani, Zuid-Afrika van Henk en Linda Pol - WaarBenJij.nu Dinsdag 25 april 2017 - Reisverslag uit Thulani, Zuid-Afrika van Henk en Linda Pol - WaarBenJij.nu

Dinsdag 25 april 2017

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Linda

26 April 2017 | Zuid-Afrika, Thulani

Even als mededeling​ dat het plaatsen van foto's hier lang niet altijd gemakkelijk is i.v.m. onvoldoende WiFi capaciteit...

Vandaag was het vroeg opstaan voor onze safari. Om kwart voor 5 moesten wij ons gereed gaan maken zodat wij om half zes op safari naar het Krugerpark zouden gaan. Onze gamedriver Ernst zou proberen ons de Big Five laten zien. Voor diegene die niet weten wat de Big Five is, het zijn de leeuw, Luipaard, Olifant, buffel en neushoorn. Met nog een ander nederlands gezin gingen wij in alle vroegte op pad. Gewapend met verrekijkers en camera's wilden wij alle mooie dieren zien. Nou het was echt een fantastisch ervaring. Als eerste zagen wij giraffe, buffalo, olifanten, impala, waterbokken, , luipaard schildpad, wrattenzwijn en gnoes. Dat duurde wel een hele ochtend voordat wij deze dieren gespot hadden. Het is niet zo dat deze dieren naar de auto komen maar je moet je ogen goed de kost geven. Gelukkig hadden wij een zeer actieve chauffeur die er echt alles aan deed om ons deze dieren te laten zien. Deze chauffeurs hadden onderling kontakt met elkaar om tips uit te wisselen waar de dieren zich bevonden. Het krugerpark is zo groot als de benelux. Dus je ziet de dieren soms op honderden meter afstand. Na een fantastisch middag picknick verzorgd door de lodge gingen wij weer op pad om de andere dieren te zien. En jawel in de verte 2 leeuwen gezien die heerlijk lagen te zonnen. En op het allerlaatste heel in de verte hebben wij neushoorn gezien. De luipaard hebben wij niet gezien maar we hoorden dat het al meer dan 5 dagen geleden was, dat die gesignaleerd was. Na een. ange vermoeiende dag waren wij om 18.00 uur weer terug op de lodge. Benjamin en Emma Ruth namen in het donker nog een duik in het zwembad terwijl henk en ik de Zuid-Afrikaanse wijn goed lieten smaken. Nu lekker slapen en morgen weer vroeg op voor een bushwalk onder leiding van een gids.

• 26 April 2017 - 11:51

Jacolien:

Beste fam. Pol,

Wat leuk om jullie reisverslagen te lezen en zo mee te kunnen genieten van jullie mooie reis! We wensen jullie nog een heel fijn verblijf verder! Groetjes fam. vd Berge en speciale groetjes van Justin aan Benjamin

• 26 April 2017 - 22:24

Geertje:

Nou fam.
    Jullie hebben al heel wat gedaan in de afgelopen dagen
    Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben.

Ben blij met deze app, kunnen we jullie mooi volgen.
    Groetjes en nog fijne weken.Dikke kus van ons.

• 27 April 2017 - 19:38

Peter:

Gaaf om jullie reisverhalen te kunnen lezen! We zien uit naar het volgende verhaal en nog meer foto's van het Afrikaanse leven daar. Groetjes Peter & Erika.