Donderdag 27 april 2017 - Reisverslag uit Lobamba, Swaziland van Henk en Linda Pol - WaarBenJij.nu Donderdag 27 april 2017 - Reisverslag uit Lobamba, Swaziland van Henk en Linda Pol - WaarBenJij.nu

Donderdag 27 april 2017

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Linda

28 April 2017 | Swaziland, Lobamba

Terwijl bijna de rest van Nederland, Koningsdag vierde​, stonden wij om 6.00 uur op voor onze drive door het Kruger Park. Hoe eerder je door het park rijdt hoe groter de kans dat je dieren spot. we zaten nu aan de andere kant van het Kruger park in vergelijking met dinsdag. We reden nog maar kort door het park toen Noah een cheetah oid spotte. Daarna zagen wij een grote groep buffels heel dichtbij. Wat een grote dieren zijn dat toch. Nadat wij een stukje verder hadden gereden zagen wij een prachtige mannetjes giraffe. zijn bruine kleur is donkerder dan die van de vrouwtjes giraffe. Dit dier stak rustig de weg over. Emma-Ruth heeft hier een mooi filmpje van gemaakt. Als de wifi beter wordt proberen wij dit bij het reisverslag toe te voegen.
Om zoveel mogelijk dieren te spotten hadden wij er een wedstrijd van gemaakt. Wie de dieren van de big five spotte kreeg 6 punten,andere dieren 1 punt. Op onze wensenlijst stonden nog neushoorn, de leeuw, luipaard. Na een aantal uren gereden te hebben zag Emma-Ruth als eerste de neushoorn. Wat een beesten zijn dat. Vier neushoorns op eenpaar meter afstand van onze auto. Je hoorde ze zelfs hard snuiven. Deze dieren kwamen langzaam de richting van onze auto opgelopen.de dames begonnen al onrustig heen en weer te bewegen. Nu liepen ze achter de auto. Nou dan wordt je toch vanzelf stil als deze joekels achter de auto staan. Noah heeft hier een prachtig filmpje van. Benjamin was erg onder de indruk van deze dieren. De leeuw en luipaard deze dag niet meer gezien. Wel ontzettend veel impala's gezien. Linda wilde graag de olifanten nog een keer zien. Op het laatst zagen wij een groep van 15 olifanten . Wat een prachtige dieren, groot en klein en zo dichtbij. Nu kon onze dag niet meer stuk. Wat is het Kruger Park mooi. Wat is Gods schepping toch indrukwekkend en bijzonder. Om 15.00 ,verlieten wij het park richting Swaziland.Bij de grens van Zuid-Afrika en Swaziland moesten wij stempels krijgen in ons paspoort en 50 rand betalen om Swaziland binnen te komen. Swaziland is erg berg achtig., maar wel een prachtige omgeving. Het was behoorlijk door rijden om voor 18.00 bij onze lodge te kunnen zijn. En in het donker door Afrika te rijden is niet fijn . Langs de snelweg lopen mensen onverlicht. Sommige auto's rijden zonder verlichting. Dus je moet steeds op je hoede zijn dat er niemand op de motorkap vliegt of dat je tegen een andere auto opbotst. Kortom wij waren blij dat wij onze schitterende logde, genaamd Matenga lodge in de Ezulwini Valley zonder ongelukken hadden bereikt. Met dank aan onze verry good driver Henk.

• 28 April 2017 - 17:16

Louwrens:

Wat een fantastische avonturen! Deze reis is een prachtige herinnering voor de rest van jullie leven!

• 30 April 2017 - 00:30

Karel:

Na een berichtje van 'driver' Henk heb ik jullie reisverslagen gevonden en gelezen. Hartstikke leuk om deze prachtige reis door Afrika te volgen. Jullie maken heel wat kilometers, maar dat is dan ook de moeite waard. Nog heel veel plezier de komende tijd!